Optimeret webshop skaber kraftig vækst

ÅBEN

2023

Udvikling, Design & Strategi

Fra et låst til fleksibelt og fremtidssikret setup

ÅBEN startede som et bryggeri, men i dag er de meget mere end bare øl. Det ligger i deres gener at eksperimentere, udvikle og altid stræbe efter det bedste. De tror på at skabe oplevelser, der samler mennesker. Med denne tilgang, var det vigtigt for os at kunne afspejle dette igennem en ny og optimeret webshop. ÅBEN sælger ikke bare øl, de sælger oplevelser og interaktioner – som både skal ske offline og online.

Med et stort ønske om at få mere fleksibilitet og muligheder i deres frontend, designede og byggede vi en ny webshop – hvor vi tog dem fra Shopify 1.0 til Shopify 2.0. Gennem projektet, var det afgørende at tage et kundecentrisk udgangspunkt – hvor fokus var på simplicitet i form af content display og navigering, så det er nemt for de besøgende at udforske og finde hvad de ønsker at købe.

Nye højder med Shopify 2.0

Projektet startede med to indledende møder, hvor vi skulle forstå ÅBEN som brand og forretning, med henblik på at udforme den rette løsning til deres setup. Det var vigtigt at bibeholde æstetikken omkring produkterne, bringe mere fleksibilitet til deres front-end og ligeledes løfte forretningen til nye højder – ved især at give en rigtig god oplevelse.

Med en god forståelse for hvad ÅBEN 2.0 skulle kunne facilitere, udformede vi et wireframe prototype med alle de nye funktionaliteter, som vi mente havde stor betydning for både eksisterende og nye kunder.

Med nye features som mega menu, forbedret filtrering, større product cards og meta tags til information har vi siden lancering i september formået at løfte forventningerne til ÅBEN’s fremtidig ecommerce forretning.

Forbedret navigation øger konvertering

Siden lancering har vi set nogle rigtig flotte performance tal, hvor vi har løftet konverteringsraten med 32%, den gennemsnitlige kurv med 11% og omsætningen med hele 88%. Ved at simplificere navigationen har vi gjort det nemmere for besøgende at finde hvad de skal bruge og dermed øge chancen for at de konverterer. 

ÅBEN har ligeledes fået et mere fleksibelt setup, som de kan bygge videre på i takt med deres krav og ønsker udvider sig.

Opgradering af BLS Hafnia til 2.0 for forbedret funktionalitet og øget kreativ fleksibilitet

logologo
Lyst til at samarbejde?
København Kontor

Strandgade 56, 2.tv.
1401 København
CVR: 43399233

Følg os

LinkedIn
Instagram

Cookie og Privatlivspolitik
Copyright © 2024. Mercive. All rights reserved.