Forbedret performance og agilt content management

bareen

2022 - Igangværende

Udvikling, Design & Strategi

Skalerbar tech-stack for yderligere vækst

bareen kom til verden med en målsætning om at skabe en virkelig god t-shirt. Hverken mere eller mindre. En t-shirt, der var ideel i forhold til både kvalitet, pris, produktion, holdbarhed og pasform. 'Bare En T-shirt' kaldte vi den, fordi det var, hvad den var. En ukompliceret t-shirt, der i al sin enkelthed bare fungerede - på alle parametre.

Med en stærk ønske om at forbedre deres indhold og styrke brugeroplevelsen på deres webshop, har bareen længe søgt at tilpasse deres online tilstedeværelse til den mere strømlinede identitet, de har opbygget. Ved at anerkende vigtigheden af højkvalitets indhold og dets evne til at engagere både besøgende og loyale kunder, besluttede de sig for at skifte til en headless commerce opsætning.

Forbedring af brugeroplevelsen med Headless Commerce

Vi indledte projektet med en grundig opdagelses- og defineringsfase med det formål at forstå de specifikke krav. Derefter udarbejdede vi en detaljeret projektplan, der beskrev alle nødvendige trin for en succesfuld implementering. Før vi gik i gang med udviklingen, designede vi en fuld wireframe, der sikrede en sømløs og intuitiv brugergrænseflade. Det var vigtigt, at det nye design og de nye funktioner kunne øge konverteringsraterne og den gennemsnitlige AOV.

Projektet tog udgangspunkt i en mobile-first tilgang, der sikrede en sømløs oplevelse for brugere på smartphones og tablets. Derudover indarbejdede vi en række fantastiske funktioner for at forbedre den samlede kundeoplevelse, herunder intuitiv navigation, en veludformet PDP, en glat checkout-proces, personaliserede produktanbefalinger og interaktive funktioner på kollektionssider.

Headless Commerce er designet til at drive vækst ved at udnytte den nyeste og bedste teknologi fra e-commerce landskabet.

Høj webspeed og forbedrede konverteringsrater

Implementeringen af Headless Commerce har givet betydelige fordele for deres nye tekniske opsætning. bareen kan opnå fleksibilitet i designet af unikke shoppingoplevelser, der er i overensstemmelse med deres brandidentitet. Den forbedrede ydeevne sikrer hurtigere sideindlæsningstider, hvilket også hjælper på konverterings- og afvisningsraterne.

Siden lanceringen har vi set en reduktion i afvisningsraten med 6,18% og en øget konverteringsrate på 14%. Det understreger virkelig, hvordan bareen nu har evnen til at engagere deres kunder og øge effektiviteten på tværs af digitale touchpoints.

Headless Commerce's skalerbarhed og smidighed giver bareen mulighed for hurtigt at tilpasse sig udviklingen i markedet og eksperimentere med forskellige designs for at maksimere konverteringer kontinuerligt. De har nu platformen til at levere immersive brugeroplevelser.

Fra et stærkt B2B-fokus til et blomstrende DtC-modebrand

logologo
Lyst til at samarbejde?
København Kontor

Strandgade 56, 2.tv.
1401 København
CVR: 43399233

Følg os

LinkedIn
Instagram

Cookie og Privatlivspolitik
Copyright © 2024. Mercive. All rights reserved.