Stærkt community og salg gennem egne kanaler
Opgradering af eksisterende platform
Planet Nusa blev grundlagt med troen på, at alle bør føle sig velkomne under træning,som en sportsbeklædningsmærke er de ikke kun dedikeret til at tilbyde fremragende produkter, men de prioriterer også opbygningen af et stærkt fællesskab omkring deres brand.
Med henblik på at følge den hurtige vækst og bibeholde den stærke relation til de besøgende på Planet Nusa’s webshop, har vi i samarbejde identificerede vigtige områder – hvor der var brug for at blive optimeret. De ønsker at give det bedste tilbage til deres community og det hjælper vi med her hos Mercive på tværs af deres Shopify platform.
Kun det bedste til deres community
Med udgangspunkt i de vigtigste komponenter som: Menu/navigation, kollektionsside og produktside gik vi i gang med re-designe på nye komponenter. Fokus var på den perfekte brugeroplevelse og at gøre rejsen for de besøgende mere enkel. Vi ønskede også at strukturere alt information bedre og have endnu mere fokus på mobiloplevelsen da 80% af trafikken kommer heraf.
I takt med at de vokser, har vi et ønske om at gøre dagligdagen nemmere – så de ikke bliver pakket til med for mange operationelle opgaver, men i stedet kan bruge tiden på at skabe værdi for deres community og mange kunder.
I dag står Planet Nusa med en webshop, som er videreudbygget fra deres oprindelige fundament. Der er bygget mere funktionalitet og fleksibilitet, i takt med at deres krav har ændret sig. Især har produktsiden på mobil, vist sig at være en rigtig vigtig ændring for konverteringerne.
A/B test viser exceptionel stigning i Add to Cart
Med så meget trafik som Planet Nusa har, brugte vi lang tid på at gennemtænke en mobile-first produktside, som skulle sikre den bedste shopping oplevelse. Målet var at strukturere content og produktinformation, for at gøre det simpelt og overskueligt at tage den rette beslutning.
Med vores re-design kørte vi en A/B split test over 14 dage, hvor vi testede det gamle mod det nye design. Testen inkluderede 68.510 unikke produktside sessioner hvor trafikken blev randomiserede 50/50.
Testen gav os et opløft for tilføjelse til kurv på hele 171,43%, hvilket teamet har været super stolte af. Det viste sig, at de antagelser og hypoteser vi havde re-designede produktsiden på, rent faktisk gav os det output vi håbede på.
Forbedret performance og agilt content management